.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بالا گرفتن جدال‌های سیاسی در میدان رسانه

روزنامه کیهان امروز علاوه بر بازنویسی گفتگوی امیری‌فر و نقد آن به سبک خاص خود، در ستون گفت و شنود مشایی را به پفک و احمدی‌نژاد را به قند تشبیه کرد.

به گزارش فرارو؛ مشکله مشایی روز‌به‌روز خصلت یک جدال تمام‌ عیار سیاسی را به خود می‌گیرد. اینک رویارویی دیگر نه از پس کنایه‌ها و با حملات ایذایی و چریکی دنیای سیاست و اقتصاد که در دشت باز رسانه‌ها انجام می‌شود. خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها آوردگاه حامیان سابق دولت و حامیان پابرجای دولت است و سایر اصول‌گرایان که از دیرباز معترض رفتار و گفتار مشایی بودند، اینک مبدل به نظاره‌گری در جدال قدیم و جدید حامیان دولت شده اند.

یکی از نقاطی که پس از جدال بر استعفا و ابقای مصلحی خبرساز شده، مصاحبه اخیر عباس امیری‌فر، دبیر جامعه وعاظ ولایی است. جامعه‌ای که سال گذشته به منظور حمایت از احمدی‌نژاد و مشایی از جامعه وعاظ متعلق به جامعه روحانیت انشعاب کرد. امیری‌فر در این گفت‌وگو مشایی را رئیس جمهور آینده ایران خوانده و از او به عنوان فرد سخت‌کوشی که اندیشه ناب و زلالی دارد و نماز شبش ترک نمی‌شود؛ یاد کرده است.

وی معتقد است مشایی در برابر فحاشی‌های دیگران شکایت نمی‌کند. اساساً جریان اصول‌گرا و راست سنتی خاصیت خود را از دست داده است و به هر کس انتقاد کنند، او دارای محبوبیت می‌شود. امیری‌فر این نکته را افزوده که «رئیس جمهور اعتقاد خاصی به مشایی دارد و مشایی نیز متقابلاً رئیس‌جمهور را قبول دارد». شاید این نکته بیش از همه برای اصول‌گرایان آزرنده بوده است، حتی بیش از این گفته که «اگر مشایی کاندیدا شود، رئیس جمهور بعدی ایران خواهد بود».

روزنامه کیهان امروز علاوه بر بازنویسی گفتگوی امیری‌فر و نقد آن به سبک خاص خود، در ستون گفت و شنود مشایی را به پفک و احمدی‌نژاد را به قند تشبیه کرد: «گفت: این عاشق سینه چاک گفته است؛ کسانی که مشایی را قبول ندارند، نمی توانند حامی و طرفدار دولت باشند! گفتم: یاد آن روزها بخیر که وقتی می خواستی از بقالی محل یک کیلو قند بخری می گفت؛ باید یک بسته پفک هم ببری، قند را بدون پفک نمی فروشیم!»

کیهان هم‌چنین از نقل این اظهار نظر هوشنگ امیراحمدی نگذشته که مشایی را احیاگر غرور ملی ایرانیان خوانده است. در سوی دیگر این جدال رسانه‌ای علی‌اکبر جوانفکر در مقام سرمقاله‌نویس روزنامه ایران قرار دارد. جوانفکر در شرایطی امروز مواضع خود را در روزنامه ارگان دولت منتشر کرده است که هفته گذشته و پس از نگارش یادداشتی پیرامون ارشادی بودن حکم رهبری درباره مصلحی با معضل هک وبلاگ خود روبرو شد. پس از آن هم وبلاگ وی از دسترس خارج شد و خارج بودن آن تا این لحظه شاید حکایت‌گر مشکلات‌ جدی‌تر از هک بر سر راه وبلاگ‌نویسی او باشد.

جوانفکر اما در یادداشت امروز خود باز مسئله درج دیرهنگام نظر رهبر انقلاب مبنی بر ابقای مصلحی در وزارت اطلاعات را مطرح کرده و نوشته است: «خبرگزاری جمهوری اسلامی که اعتبار و صلاحیت آن به عنوان تریبون رسمی نظام در گرو موافقت و رضایت رهبری معزز انقلاب است، تاکید کرد که وظیفه خود می‌داند، هر خبر مربوط به نظر رهبر معزز انقلاب را پس از دریافت از مجاری ذیصلاح یا انتشار آن در سایت رسمی معظم له، به اطلاع عموم برساند و این همان کاری بود که در ارتباط با انتشار نامه مقام معظم رهبری به آقای مصلحی انجام شد».

وی اضافه کرده است که اتفاقاً باید رسانه‌هایی مورد تعقیب قضایی و انتقاد قرار بگیرند که پیش از رسمیت خبر مبادرت به انتشار و اعلام آن کردند. جوانفکر با انتقاد از این هجمه همه جانبه علیه دولت، آن را مقدمه براندازی دانسته و ادامه داده است: «این جریان بدون آنکه دل نگران واکنشی از سوی دستگاه قضایی باشد، همکاران صدیق و دلسوز رئیس‌جمهور را که هیچ دغدغه‌ای جز تحقق آرمانهای والای انقلاب اسلامی ندارند، عناصری فاسد، منحرف، فتنه‌گر، فراماسونر، مخالف ولایت فقیه و... می‌نامد. نمی‌توان از نظر دور داشت که تداوم این هجمه ناجوانمردانه به دولت، خواسته یا ناخواسته می‌تواند فراهم کننده مقدمات اجرای یک طرح براندازی باشد».

حالا باهنر هم که این روزها کمتر علیه دولت موضع می‌گیرد جریان انحرافی اصول‎‌گرایان را به افشاگری توطئه‌ها تهدید کرده است. آیا بازی به دقایق پایانی خود رسیده است؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.